If one assumes that the Quran is the product of a man’s mind, then one would expect it to reflect some of what was going on in the mind of the man who “composed” it.
لو أفترض شخص ما أن القرأن الكريم ما هو إلا نتاج عقل إنسان, فمن الطبيعي أن يتوقع ذلك الشخص أن ينعكس ما بداخل عقل ذلك الإنسان في القرأن الكريم.
In fact, certain encyclopedias and various books claim that the Quran was the product of hallucinations that Muhammad underwent. If these claims are true ‐ if it indeed originated from some psychological problems in Muhammad’s mind ‐ then evidence of this would be apparent in the Quran. Is there such evidence?
بل أن بعض الموسوعات و الكتب تدعي أن القرأن نتج عن هلوسة كان تصيب محمد- صلى الله عليه و سلم-. فو أفترضنا أن تلك الأدعاءات صحيحة, و أن القرأن ما هو إلا نتاج مشاكل نفسية مر بها محمد-صلى الله عليه و سلم- فلابد أن نجد علامة ذلك في القرأن, فهل هناك مثل تلك العلامة؟ّ!
In order to determine whether or not there is, one must first identify what things would have been going on in his mind at that time and then search for these thoughts and reflections in the Quran.
و حتى نعرف إذا كانت تلك العلامة موجودة أم لا, لابد لنا من الأفكار التي كانت تدور في عقله في ذلك الوقت ثم نبحث عن تلك الأفكار و إنعكاساتها في القرأن الكريم.
It is common knowledge that Muhammad (PBUH) had a very difficult life. All of his daughters died before him except one, and he had a wife of several years who was very dear and important to him, who not only proceeded him in death but died at a very critical period of his life.
كلنا نعلم أم محمد-صلى الله عليه و سلم عاش حياة صعبة. فبناته رضوان الله عليهم ماتوا قبله إلا واحدة- فاطمة رضوان الله عليها-, و ماتت له زوجه-أم المؤمنين خديجة رضي الله عنها- كانت عزيزة عليه و سندا له لسنوات طويلة . التي لم يقطع به موتها فقط, بل ماتت في فترة حرجة من حياته-صلى الله عليه و سلم-.
As a matter of fact, she must have been quite a woman because when the first revelation came to him, he ran home to her, afraid. Certainly, even today one would have a hard time trying to find an Arab who would tell you, “I was so afraid that I ran home to my wife.” They just aren’t that way. Yet Muhammad (PBUH) felt comfortable enough with his wife to be able to do that.
و كانت خديجة- رضي الله عنها- أمرأة عظيمة, فعندما جاء الوحي للرسول- صلى الله عليه و سلم- أول مرة, جرى لبيته إليها خائفا, و من الصعوبة بمكان أن تجد عربيا يقول لك "لقد كنت خائفا فذهبت لبيتي و زوجتي" حتى في عصرنا هذا. و مع ذلك فإن محمدا- صلى الله عليه و سلم- و جد في نفسه راحة كافية ليلجأ للسيدة خديجة- رضى الله عنها.
That’s how influential and strong woman she was. Although these examples are only a few of the subjects that would have been on Muhammad’s mind, they are sufficient in intensity to prove my point.
و هذا يبين كيف كان السيدة خديجة أمرأة قوية و مؤثرة في حياة النبي-صلى الله عليه و سلم- و على الرغم من أن تلك الأحداث جزء صغير مما كان يدور في عقل محمد- صلى الله عليه و سلم- إلا إنها تكفي-لشدتها- لبيان هدفي.
The Quran does not mention any of these things ‐ not the death of his children, not the death of his beloved companion and wife, not his fear of the initial revelations, which he so beautifully shared with his wife ‐ nothing;
فالقرأن الكريم لم يذكر مطلقا تلك الأحداث, لا موت أولاده, و لا موت زوجته الحبيبة , و لا خوفه في البداية من الوحي, و الذي شارك فيه زوجته, لا شئ على الأطلاق.
Yet these topics must have hurt him, bothered him, and caused him pain and grief during periods of his life. Indeed, if the Quran was a product of his psychological reflections, then these subjects, as well as others, would be prevalent or at least mentioned throughout.
فابالتأكيد أن تلك الأحداث آذته, ضايقته, سببت له حزنا و ألما شديدن طوال حياته. فلو كان القرأن ناتج عن مشاكله- صلى الله عليه و سلم كما يدعون, لوجدنا على الأقل ذكر لتلك المشاكل في الفرأن الكريم